NTR: TWEE PUNTEN ALS IDENTITEIT
Een corporate identity voor de publieke omroep NTR met de dubbele punt als een speels element.
Door de fusie van drie publieke omroepen (NPS, Teleac, RVU) is de NTR ontstaan. Hiervoor hebben we samen met Studio Turner een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. De dubbele punt uit het logo speelt een belangrijke rol in alle uitingen van de NTR. In de idents, korte clips waarmee elk programma wordt afgesloten, gaan twee dynamische punten als het ware een duel aan met de personages om te eindigen als dubbele punt, gevolgd door de pay-off 'Speciaal voor iedereen'. Bovenstaande clip is een compilatie van 6 verschillende idents die afwisselend gebruikt worden.
Red Dot Award voor communicatie design
Een van de 6 idents met de crash test dummy is een 3D-animatie uitgevoerd door
Happy Ship. In dit making-of clipje zijn de verschillende fases en opbouw van de animatie te zien.
De identiteit van de NTR zit in het logo zelf: drie letters gevolgd door een dubbele punt. Deze twee punten spelen een belangrijke rol in campagnes, branding en de corporate identity.
De NTR realiseert een breed en divers programma-aanbod, met oog voor kwetsbare doelgroepen, genres en thema's die anders onderbelicht blijven. Dit komt terug in onze slogan "Speciaal voor iedereen".
NTR = INFORMATIE
NTR = EDUCATIE
NTR = CULTUUR
Een van de thema's van de NTR is cultuur, naast educatie en informatie. Ook voor de UItmarkt is deze omroep onmisbaar.
De dubbele punt wordt ook veel gebruikt als animatie in campagnes zoals ‘NTR brengt cultuur’.
Fragment uit de corporate film waarbij de gefilmde personen met hun eigen handschrift de ondertiteling vormgeven. Met dank aan David Anker.
Happy Xmas, ook de kerstman ontkomt er niet aan en gaat een duel aan met de twee punten.
CREDITS - DESIGN & DIRECTION: RENÉ GAST - MOTION DESIGN: THIJS DIKSHOORN - ILLUSTRATION: YVONNE KROESE - SOUND DESIGN: KH MUSIC - HUISSTIJL NTR i.s.m. TURNER
EEN AANGEPASTE VORMGEVING